Izglītība un personības attīstība: konformisms vai individuācija?

Activity: Talk or presentation typesInvited talk

Description

Lekcija ir veltīta tam, kā Junga analītiskās psiholoģijas atziņas var izmantot izglītības kontekstā, lai veicinātu personiskāku, emocionālāku un dziļāku pieeju, kas ņem vērā arī zemapziņu, iztēli un simbolisko uztveri. Uzmanības centrā ir spriedze starp individuālo un kolektīvo. No izglītības tiek sagaidīts, ka tā sagatavos cilvēku darba tirgum un profesijai, palīdzēs gūt panākumus un vairot labklājību, bet vienlaikus arī sniegs iespēju realizēt sevi. Tomēr izglītība bieži veicina konformismu, mācot cilvēkus pielāgoties sabiedrībai – akceptēt kādu sociāli atzītu lomu. Aplūkosim to, kā Junga analītiskā psiholoģija palīdz izprast šo spriedzi un atrisināt to par labu personībai.
Lekcija sniedz ieskatu tādos Junga jēdzienos kā personības struktūra (Ego-apziņa, personīgā un kolektīvā bezapziņa), arhetipi, iztēle un individuācijas process.
Tiešraidē, kas notika 28. martā no Latvijas Nacionālās bibliotēkas Rīgas Stradiņa universitātes Sociālo zinātņu fakultātes docētāja Venta Sīļa vadībā tika apspriests, kā ar analītiskās psiholoģijas palīdzību var veidot izglītības metodes, kas veicina dziļāku izpratni par sevi un citiem. Lekcijas mērķis ir rosināt diskusiju par to, kā mūsu izglītības sistēma var atbalstīt indivīda attīstību un autentisku pašizpausmi, tādējādi bagātinot Latvijas sabiedrību un kultūru.
Period28 Mar 2024
Event titleIzglītība un personības attīstība: konformisms vai individuācija?
Event typeLecture
LocationRīga, LatviaShow on map
Degree of RecognitionNational

Keywords

  • izglītība
  • analītiskā psiholoģija
  • arhetipālā izglītība
  • mito-historiskā izglītība
  • K.G. Jungs
  • arhetipi
  • bezapziņa
  • skolotāja profesija
  • humānisms
  • brīvība
  • pilsoniskā sabiedrība
  • konformisms
  • individuācija

Field of Science

  • 5.3 Educational sciences
  • 5.4 Sociology
  • 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
  • 6.5 Other humanities