Description
Lekcija būs veltīta tam, kā Junga analītiskās psiholoģijas atziņas var izmantot izglītības kontekstā, lai veicinātu personiskāku, emocionālāku un dziļāku pieeju, kas ņem vērā arī zemapziņu, iztēli un simbolisko uztveri. Uzmanības centrā ir spriedze starp individuālo un kolektīvo. No izglītības tiek sagaidīts, ka tā sagatavos cilvēku darba tirgum un profesijai, palīdzēs gūt panākumus un vairot labklājību, bet vienlaikus arī sniegs iespēju realizēt sevi. Tomēr izglītība bieži veicina konformismu, mācot cilvēkus pielāgoties sabiedrībai – akceptēt kādu sociāli atzītu lomu. Aplūkosim to, kā Junga analītiskā psiholoģija palīdz izprast šo spriedzi un atrisināt to par labu personībai.Lekcija sniegs ieskatu tādos Junga jēdzienos kā personības struktūra (Ego-apziņa, personīgā un kolektīvā bezapziņa), arhetipi, iztēle un individuācijas process.
Lektora vadībā apspriedīsim, kā ar analītiskās psiholoģijas palīdzību var veidot izglītības metodes, kas veicina dziļāku izpratni par sevi un citiem. Lekcijas mērķis ir rosināt diskusiju par to, kā mūsu izglītības sistēma var atbalstīt indivīda attīstību un autentisku pašizpausmi, tādējādi bagātinot Latvijas sabiedrību un kultūru.
Period | 28 Mar 2024 |
---|---|
Event title | RSU docētāju vieslekcijas Latvijas Nacionālajā bibliotēkā 2023./ 24. gada sezonā |
Event type | Lecture |
Organiser | Rīga Stradiņš University |
Location | Rīga, LatviaShow on map |
Degree of Recognition | National |