20182024

Research activity per year

Filter
Conference contribution

Search results

  • 2021

    Darba vidē balstītas studijas augstākajā profesionālajā izglītībā Latvijā un Eiropā: teorētiskie un metodoloģiskie aspekti

    Translated title of the contribution: Work-Based Studies in Higher Professional Education of Latvia and Europe: theoretical and Methodological AspectsBriža, I. (Corresponding Author) & Pipere, A., 28 May 2021, Sabiedrība. Integrācija. Izglītība = Society. Integration. Education: starptautiskās zinātniskās konferences materiāli = proceedings of the international scientific conference. Lubkina, V., Strods, G. & Vindaca, O. (eds.). Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Vol. 1 : Augstākā izglītība . p. 61-72 12 p. (Society. Integration. Education=Sabiedrība. Integrācija. Izglītība).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

    Open Access
    File
    34 Downloads (Pure)
  • HELPING PROFESSIONS FOR SOCIAL PROGRESS: PERSPECTIVES OF THE GRADUATE STUDENTS

    Pipere, A. (Corresponding Author) & Martinsone, K., 28 May 2021, Sabiedrība. Integrācija. Izglītība = Society. Integration. Education: starptautiskās zinātniskās konferences materiāli = proceedings of the international scientific conference. Lubkina, V., Mārtinsone, K. & Šneidere, K. (eds.). Rēzekne: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Vol. 7 : Psiholoģija. p. 159-170 12 p. (Society. Integration. Education=Sabiedrība. Integrācija. Izglītība).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

    Open Access
    File
    8 Downloads (Pure)
  • Hronisku slimnieku dzīvesspēks: Darbības jomas pārskats

    Translated title of the contribution: Resilience of Chronically Ill: a Scoping ReviewZelčāne, E. & Pipere, A., 2021, Sabiedrība. Integrācija. Izglītība = Society. Integration. Education: starptautiskās zinātniskās konferences materiāli = proceedings of the international scientific conference. Lubkina, V., Mārtinsone, K. & Šneidere, K. (eds.). Rēzekne: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Vol. 7 : Psiholoģija. p. 239-248 10 p. (Society. Integration. Education=Sabiedrība. Integrācija. Izglītība).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

    Open Access
    File
    32 Downloads (Pure)
  • Work-based learning in professional education of Latvia: historical development

    Briža, I. & Pipere, A., 2021, Human, technologies and quality of education=Cilvēks, tehnoloģijas un izglītības kvalitāte: proceedings of scientific papers. Daniela, L. (ed.). University of Latvia, p. 830-841 11 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

  • 2019

    Interpretatīvās fenomenoloģiskās analīzes pielietojums paliatīvā aprūpē esoša bērna tēvu pieredzes izpētē

    Zuitiņš, J. (Corresponding Author), Pipere, A. & Sudraba, V., 2019, Sabiedrība. Integrācija. Izglītība = Society. Integration. Education: starptautiskās zinātniskās konferences materiāli = proceedings of the international scientific conference. Lubkina, V., Mārtinsone, K. & Šneidere, K. (eds.). Rēzekne: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Vol. 7 ; Psiholoģija. p. 163-174 (Society. Integration. Education=Sabiedrība. Integrācija. Izglītība).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

    Open Access
    File
    7 Downloads (Pure)
  • 2018

    Fenomenoloģiskās pieejas izvēle dzīves pieredzes izpētei: metodoloģiskais salīdzinājums

    Translated title of the contribution: Choosing the Phenomenological Approach to Explore a Lived Experience: Metodological ComparisonZuitins, J., Pipere, A. & Sudraba, V., 2018, Sabiedrība. Integrācija. Izglītība = Society. Integration. Education: starptautiskās zinātniskās konferences materiāli = proceedings of the international scientific conference. Lubkina, V., Šneidere, K. & Ušča, S. (eds.). Rēzekne: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Vol. 7 : Psiholoģija. p. 307-319 (Society. Integration. Education=Sabiedrība. Integrācija. Izglītība).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

    Open Access
    File
    20 Downloads (Pure)
  • Psiholoģiskās palīdzības profesionāļu grupu identitāte: literatūras pārskats

    Translated title of the contribution: Identity of Professional Groups Providing Psychological Help: a Literature ReviewPurvlīce, B., Mārtinsone, K., Pipere, A. & Bortaščenoks, R., 2018, Sabiedrība. Integrācija. Izglītība = Society. Integration. Education: starptautiskās zinātniskās konferences materiāli = proceedings of the international scientific conference. Lubkina, V., Šneidere, K. & Ušča, S. (eds.). Rēzekne: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Vol. 7 : Psiholoģija. p. 229-239 (Society. Integration. Education=Sabiedrība. Integrācija. Izglītība).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

    Open Access
    File
    95 Downloads (Pure)