TY - THES
T1 - Integrētā mārketinga komunikācija Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalu ķēžu uzņēmumos ilgtspējīgas attīstības kontekstā
T2 - promocijas darba kopsavilkums
AU - Bormane, Santa
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - Promocijas darbā pētīta integrētā mārketinga komunikācija ilgtspējīgas attīstības kontekstā. Pētījumā konstatētas problēmas un rasti risinājumi integrētā mārketinga komunikācijas ilgtspējīgai attīstībai pilnveidei. Sīkāk izskatīti jautājumi, kas saistīti ar integrētā mārketinga komunikācijas lomu, tās nozīmi un ietekmi uz pieprasījumu, pircēju rīcību tirgū, pircēju pirkšanas lēmumiem. Veikta Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalu ķēžu uzņēmumu vadošo mārketinga speciālistu aptauja par integrētā mārketinga komunikācijas lietošanu, tās ietekmi uz ilgtspējīgu attīstību. Veikta pircēju aptauja par integrētā mārketinga komunikācijas ilgtspējīgai attīstībai ietekmi uz pircēju pirkšanas lēmumiem. Identificēti pircēju pirkšanas lēmumus ietekmējošie kompleksie faktori ilgtspējīgas attīstības kontekstā, kā rezultātā sagatavoti priekšlikumi integrētā mārketinga komunikācijas pilnveidei un izmantošanai. Izstrādāts integrētā mārketinga komunikācijas konceptuālais modelis ilgtspējīgai attīstībai.Promocijas darba mērķis – pamatojoties uz integrētā mārketinga komunikācijas procesa dažādajām pieejām produktu virzīšanā un komunikācijā ar pircēju, novērtēt integrētā mārketinga komunikācijas instrumentu ietekmi uz ilgtspējīgu attīstību un izstrādāt konceptuālo pieeju Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalu ķēžu uzņēmumiem integrētā mārketinga komunikācijas realizēšanai, kas vērsta uz sociālo atbildību, vides saglabāšanu un ekonomikas attīstību.Promocijas darba pirmajā daļā analizēta zinātniskā izpratne par integrētā mārketinga komunikāciju, tās lomu un nozīmi, pētītas integrētā mārketinga komunikācijas pieejas, analizētas attīstības tendences mārketingā un integrētā mārketinga komunikācijā, klasificēti integrētā mārketinga komunikācijas instrumenti. Rezultātā izstrādāts integrētā mārketinga komunikācijas procesa modelis.Promocijas darba otrajā daļā analizēta ilgtspējīgas attīstības būtība un nozīme – ekonomikas, vides un sabiedrības loma un tās elementu mijiedarbība. Pētīta mārketinga ilgtspējīgai attīstībai būtība uzņēmumā, tā koncepta attīstība, kā arī aktualizēta integrētā mārketinga komunikācijas loma ilgtspējīgā attīstībā. Apkopoti integrētā mārketinga komunikācijas instrumenti izmantošanai ilgtspējīgas attīstības kontekstā, veikta to klasifikācija un izstrādāts integrētā mārketinga komunikācijas ilgtspējīgai attīstībai procesa modelis.Promocijas darba trešajā daļā veikta Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares un veikalu ķēžu uzņēmumu analīze. Veikta pārtikas mazumtirdzniecības veikalu ķēžu uzņēmumu vadošo mārketinga speciālistu aptauja, iegūts vērtējums par integrētā mārketinga komunikācijas veidošanu un lietošanu, ietekmi uz pieprasījumu, kā arī lomu ilgtspējīgā attīstībā. Savukārt, pamatojoties uz veikto pircēju aptauju par integrētā mārketinga komunikācijas instrumenta ilgtspējīgai attīstībai ietekmi uz pircēju pirkšanas lēmumiem ilgtspējīgas attīstības kontekstā, novērtēti autores apkopotie un klasificētie integrētā mārketinga komunikācijas instrumenti ilgtspējīgai attīstībai, to ietekme uz pircēju pirkšanas lēmumiem, identificēti pircēju pirkšanas lēmumus ietekmējošie kompleksie faktori ilgtspējīgas attīstības kontekstā. Veikta aptauju datu salīdzinošā analīze, kā rezultātā izstrādāts un aprobēts integrētā mārketinga komunikācijas konceptuālais modelis ilgtspējīgai attīstībai. Darba nobeigumā izklāstīti secinājumi un sniegti priekšlikumi.Promocijas darbs izstrādāts latviešu valodā, sastāv no ievada, 3 galvenās daļas veidojošām nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, literatūras saraksta un 20 pielikumiem. Darbā ir ievietotas 19 tabulas, 39 attēli, kas apkopoti kopējā pētījumā uz 241 lapas. Bibliogrāfijas sarakstā ir iekļauti 254 izmantotās literatūras avoti.
AB - Promocijas darbā pētīta integrētā mārketinga komunikācija ilgtspējīgas attīstības kontekstā. Pētījumā konstatētas problēmas un rasti risinājumi integrētā mārketinga komunikācijas ilgtspējīgai attīstībai pilnveidei. Sīkāk izskatīti jautājumi, kas saistīti ar integrētā mārketinga komunikācijas lomu, tās nozīmi un ietekmi uz pieprasījumu, pircēju rīcību tirgū, pircēju pirkšanas lēmumiem. Veikta Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalu ķēžu uzņēmumu vadošo mārketinga speciālistu aptauja par integrētā mārketinga komunikācijas lietošanu, tās ietekmi uz ilgtspējīgu attīstību. Veikta pircēju aptauja par integrētā mārketinga komunikācijas ilgtspējīgai attīstībai ietekmi uz pircēju pirkšanas lēmumiem. Identificēti pircēju pirkšanas lēmumus ietekmējošie kompleksie faktori ilgtspējīgas attīstības kontekstā, kā rezultātā sagatavoti priekšlikumi integrētā mārketinga komunikācijas pilnveidei un izmantošanai. Izstrādāts integrētā mārketinga komunikācijas konceptuālais modelis ilgtspējīgai attīstībai.Promocijas darba mērķis – pamatojoties uz integrētā mārketinga komunikācijas procesa dažādajām pieejām produktu virzīšanā un komunikācijā ar pircēju, novērtēt integrētā mārketinga komunikācijas instrumentu ietekmi uz ilgtspējīgu attīstību un izstrādāt konceptuālo pieeju Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalu ķēžu uzņēmumiem integrētā mārketinga komunikācijas realizēšanai, kas vērsta uz sociālo atbildību, vides saglabāšanu un ekonomikas attīstību.Promocijas darba pirmajā daļā analizēta zinātniskā izpratne par integrētā mārketinga komunikāciju, tās lomu un nozīmi, pētītas integrētā mārketinga komunikācijas pieejas, analizētas attīstības tendences mārketingā un integrētā mārketinga komunikācijā, klasificēti integrētā mārketinga komunikācijas instrumenti. Rezultātā izstrādāts integrētā mārketinga komunikācijas procesa modelis.Promocijas darba otrajā daļā analizēta ilgtspējīgas attīstības būtība un nozīme – ekonomikas, vides un sabiedrības loma un tās elementu mijiedarbība. Pētīta mārketinga ilgtspējīgai attīstībai būtība uzņēmumā, tā koncepta attīstība, kā arī aktualizēta integrētā mārketinga komunikācijas loma ilgtspējīgā attīstībā. Apkopoti integrētā mārketinga komunikācijas instrumenti izmantošanai ilgtspējīgas attīstības kontekstā, veikta to klasifikācija un izstrādāts integrētā mārketinga komunikācijas ilgtspējīgai attīstībai procesa modelis.Promocijas darba trešajā daļā veikta Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares un veikalu ķēžu uzņēmumu analīze. Veikta pārtikas mazumtirdzniecības veikalu ķēžu uzņēmumu vadošo mārketinga speciālistu aptauja, iegūts vērtējums par integrētā mārketinga komunikācijas veidošanu un lietošanu, ietekmi uz pieprasījumu, kā arī lomu ilgtspējīgā attīstībā. Savukārt, pamatojoties uz veikto pircēju aptauju par integrētā mārketinga komunikācijas instrumenta ilgtspējīgai attīstībai ietekmi uz pircēju pirkšanas lēmumiem ilgtspējīgas attīstības kontekstā, novērtēti autores apkopotie un klasificētie integrētā mārketinga komunikācijas instrumenti ilgtspējīgai attīstībai, to ietekme uz pircēju pirkšanas lēmumiem, identificēti pircēju pirkšanas lēmumus ietekmējošie kompleksie faktori ilgtspējīgas attīstības kontekstā. Veikta aptauju datu salīdzinošā analīze, kā rezultātā izstrādāts un aprobēts integrētā mārketinga komunikācijas konceptuālais modelis ilgtspējīgai attīstībai. Darba nobeigumā izklāstīti secinājumi un sniegti priekšlikumi.Promocijas darbs izstrādāts latviešu valodā, sastāv no ievada, 3 galvenās daļas veidojošām nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, literatūras saraksta un 20 pielikumiem. Darbā ir ievietotas 19 tabulas, 39 attēli, kas apkopoti kopējā pētījumā uz 241 lapas. Bibliogrāfijas sarakstā ir iekļauti 254 izmantotās literatūras avoti.
KW - sustainability
KW - sustainable development
KW - sustainable marketing
KW - integrated marketing communication
KW - integrated marketing communication for sustainability
KW - integrated marketing communication model
KW - integrated marketing communication tools
KW - buyer survey
KW - quantitative and qualitative analysis
KW - quantitative research
M3 - Doctoral Thesis
SN - 978-9934-18-461-1
PB - Latvijas Universitāte
CY - Rīga
ER -