Jaunu burtu veidošana ar diakritiskajām zīmēm latviešu valodas kā svešvalodas apguvēju tekstos

Translated title of the contribution: Using Diacritical Marks to Make New Letters in Texts Written by Learners of Latvian as a Foreign Language

Inga Kaija (Corresponding Author)

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

Abstract

Latviešu valodas apguvēju korpusā LaVA ir iekļauti latviešu valodas kā svešvalodas iesācēju apguvēju rakstīti teksti, kuru viena no īpatnībām ir arī nereta neatbilstība pareizrakstības normām. Šāda neatbilstība ir arī jaunu burtu veidošana ar diakritiskajām zīmēm, proti, tādu diakritisko zīmju pievienošana burtiem, kādas tiem latviešu literārās valodas alfabētā netiek lietotas. Tā kā, digitalizējot korpusa datus, dažādas šādas kombinācijas datorrakstā nav ierakstāmas, minētās neatbilstības ne vienmēr korpusā tiek iekļautas, līdz ar to tās nebūs automātiski analizējamas. Pētījumā ekscerpēti šādi piemēri no pirmajiem korpusā iekļautajiem tekstiem un sniegti primārie kvantitatīvie dati, izvirzot pieņēmumus par lietojuma tendencēm, kā arī piedāvājot tālāko pētījumu virzienus pilnīgāka priekšstata gūšanai.
Translated title of the contributionUsing Diacritical Marks to Make New Letters in Texts Written by Learners of Latvian as a Foreign Language
Original languageLatvian
Title of host publicationValodu apguve: problēmas un perspektīva : zinātnisko rakstu krājums
Place of PublicationLiepāja
PublisherLiepājas Universitāte: LiePA
Pages102-110
Volume16
Publication statusPublished - 2020
Externally publishedYes

Publication series

NameValodu apguve: problēmas un perspektīva
ISSN (Print)1407-9739

Keywords*

  • valodas apguvēju korpuss
  • diakritiskās zīmes
  • burti
  • latviešu valoda
  • svešvaloda
  • pieaugušie valodas apguvēji

Field of Science*

  • 6.2 Languages and Literature

Publication Type*

  • 3.2. Articles or chapters in other proceedings other than those included in 3.1., with an ISBN or ISSN code

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Using Diacritical Marks to Make New Letters in Texts Written by Learners of Latvian as a Foreign Language'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this