Abstract
Metodiskajā izdevumā „Latviešu valodas prasmes līmeņi: A0, A1, A2 (pamatlīmenis), B1, B2 (vidējais līmenis). 7–10 un 11–15 gadus veciem skolēniem” raksturoti latviešu valodas apguves un lietojuma jautājumi atbilstoši Eiropas Padomes izstrādātajai A0, A1, A2, B1 un B2 valodas prasmes līmeņu apraksta specifikācijai 7–10 un 11–15 gadus veciem skolēniem.
Izdevumā ietverts valodas prasmes līmeņu vispārīgs apraksts, norādīti valodas
apguves mērķi, uzdevumi un raksturots mācību saturs, kā arī piedāvāts A0, A1, A2, B1 un B2 valodas prasmes līmeņu apraksts norādītajām skolēnu vecumgrupām.
Tabulās, kas atspoguļo tādus valodas apguves aspektus kā komunikatīvās darbības un stratēģijas, starpniecība un starpniecības stratēģijas un ar valodu saistītās kompetences, sniegts valoddarbības veidu, valodas pamatprasmju un palīgdarbību detalizēts raksturojums.
Apraksts ir adresēts lingvodidaktikas speciālistiem (skolotājiem, mācību grāmatu
autoriem, pētniekiem) un izglītības darba organizatoriem. Metodisko līdzekli var
veiksmīgi izmantot arī paši valodas apguvēji. Apraksts ļauj latviešu valodas prasmes līmeņus samērot ar atbilstošiem prasmju līmeņiem citās valodās; tas palīdzēs efektīvāk organizēt valodas apguves procesu, kā arī izstrādāt noteiktiem līmeņiem atbilstošas mācību programmas, mācību līdzekļus un pārbaudes darbu sistēmu.
Izdevumā ietverts valodas prasmes līmeņu vispārīgs apraksts, norādīti valodas
apguves mērķi, uzdevumi un raksturots mācību saturs, kā arī piedāvāts A0, A1, A2, B1 un B2 valodas prasmes līmeņu apraksts norādītajām skolēnu vecumgrupām.
Tabulās, kas atspoguļo tādus valodas apguves aspektus kā komunikatīvās darbības un stratēģijas, starpniecība un starpniecības stratēģijas un ar valodu saistītās kompetences, sniegts valoddarbības veidu, valodas pamatprasmju un palīgdarbību detalizēts raksturojums.
Apraksts ir adresēts lingvodidaktikas speciālistiem (skolotājiem, mācību grāmatu
autoriem, pētniekiem) un izglītības darba organizatoriem. Metodisko līdzekli var
veiksmīgi izmantot arī paši valodas apguvēji. Apraksts ļauj latviešu valodas prasmes līmeņus samērot ar atbilstošiem prasmju līmeņiem citās valodās; tas palīdzēs efektīvāk organizēt valodas apguves procesu, kā arī izstrādāt noteiktiem līmeņiem atbilstošas mācību programmas, mācību līdzekļus un pārbaudes darbu sistēmu.
Original language | Latvian |
---|---|
Place of Publication | Rīga |
Publisher | Latviešu valodas aģentūra |
Number of pages | 136 |
ISBN (Electronic) | 978-9984-829-87-6 |
Publication status | Published - Sept 2021 |
Externally published | Yes |
Field of Science*
- 5.3 Educational sciences
- 6.2 Languages and Literature
Publication Type*
- 2.4. Other books (including school textbooks, popular science literature, fiction, dictionaries, encyclopedias, etc.)