Abstract
Grāmata ir domāta kā mācību līdzeklis jaunajiem skolotājiem, studentiem, kuri apgūst psiholoģiju. Pamatā grāmatas saturs tiek saistīts ar izglītības psiholoģiju kā vienu no psiholoģijas apakšnozarēm, akcentējot mācīšanās psiholoģiju. Grāmatā lasītājam būs iespēja ieskatīties dažos ar izglītības psiholoģiju saistītos tematos – skolotāju iesaistīšanās darbā, skolotāju pašefektivitāte, tās saistība ar dzīvesspēku, tāpat tiks aplūkoti dažādi temati saistībā ar „Skola 2030” aktualitātēm
izglītības pamatnostādnēs mūsdienu skolā, bet kontekstā ar skolēnu akadēmiskajiem sasniegumiem, pašvadīto mācīšanos, metakognīciju, skolotāja lomas maiņu, sociāli emocionālo mācīšanos, mācīšanās psiholoģijas teorijām. Tā kā grāmatā ir likts akcents uz mācīšanās tēmu, sīkāk tiek apskatīti šādi temati: skolēnu akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori, piemēram, skolotāja un vecāku loma, skolēnu mācīšanās stilu jeb stratēģiju nozīme mācību procesā, mācīšanās motivācija un tās saistība ar skolēnu akadēmisko pašefektivitāti un izaugsmes domāšanu. Tāpat grāmatā ir dots ieskats pozitīvās izglītības praksē. Grāmatas autore ir LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesore.
izglītības pamatnostādnēs mūsdienu skolā, bet kontekstā ar skolēnu akadēmiskajiem sasniegumiem, pašvadīto mācīšanos, metakognīciju, skolotāja lomas maiņu, sociāli emocionālo mācīšanos, mācīšanās psiholoģijas teorijām. Tā kā grāmatā ir likts akcents uz mācīšanās tēmu, sīkāk tiek apskatīti šādi temati: skolēnu akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori, piemēram, skolotāja un vecāku loma, skolēnu mācīšanās stilu jeb stratēģiju nozīme mācību procesā, mācīšanās motivācija un tās saistība ar skolēnu akadēmisko pašefektivitāti un izaugsmes domāšanu. Tāpat grāmatā ir dots ieskats pozitīvās izglītības praksē. Grāmatas autore ir LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesore.
Translated title of the contribution | Psychology for young teacher: Field of education - educational psychologu |
---|---|
Original language | Latvian |
Place of Publication | Riga |
Publisher | LU Akadēmiskais apgāds |
Number of pages | 119 |
ISBN (Electronic) | 978-9934-18-580-9 |
Publication status | Published - 2020 |
Externally published | Yes |
Keywords*
- educational psychology
- teacher
- learning and teaching
- positive education
- social emotional learning
Field of Science*
- 5.1 Psychology
Publication Type*
- 2.3. Teaching (academic) monographs or collective monographs intended for use in higher education institutions